نوشته شده توسط : محمد وثوق
ناشناس 
13:10 سه شنبه 11 آذر 1393
 
واقعا باید تاسف خورد از این همه بی عدالتی. حالا پس تعرفه ها رو برای چی افزایش دادن. این پولها از جیب مردم است.
دانشجو 
14:17 سه شنبه 11 آذر 1393
 
بی عدالتی در بین متخصصین هم بیداد میکنه چه برسه به بقیه جامعه
ناشناس 
14:38 سه شنبه 11 آذر 1393
 
به خدا ظلمه یک پزشک متخصص 60 میلیون در ماه فقط کارانه بگیره یک پرستار با 8 شب بیداری در ماه 200 هزار تومان ؟؟؟ ما بردگان نظام سلامت شده ایم.
پزشک عمومی  
14:54 سه شنبه 11 آذر 1393
 
واقعا چرا باید این همه اختلاف درامدی بین یک پزشک عمومی و قشر های خاصی از پزشکان باشه . ما چه گناهی کردیم . مثل اینها درس خوندیم ولی مافیای پولی دست اینهاست . خیلی بی عدالتیه
منشی مطب 
14:57 سه شنبه 11 آذر 1393
 
سلام
نظر اینجانب را درج کنید تا همه مخاطبان بدانند
بنده منشی یک جراح فوق تخصص در تهران هستم و از حساب های بانکی این پزشک مطلع هستم .
درآمد کل ایشان از مجموع حقوق دانشگاه ، بیمارستان و مطب بطور میانگین ماهانه سی و پنج میلیون تومان است.
این مبلغ بنظر بعضی زیاد است و بنظر برخی کم
حسابدار در پاسخ به "منشی مطب" 
 ... احتمالا شما فقط از حساب پول تو جیبیهاش خبر دارین چون من به عنوان حسابدار یه بیمارستان دولتی کوچیک میدونم که چه پولای هنگفتی به جیب میزنن که تو اگه سیصد سالم عمر کنی نمیتونی به اندازه یه سال اونا پول دربیاری پاسخ
17:22 سه شنبه 11 آذر 1393
ناشناس در پاسخ به "منشی مطب" 
 ... جوک خنده داری بود واقعا از خنده روده بر شدم خدا بگم چکارت نکنه ههههههههههه مجبوری مگه دروغ بگی پاسخ
18:20 سه شنبه 11 آذر 1393
ناشناس در پاسخ به "منشی مطب" 
 ... یک صفر اون جا افتاده پاسخ
01:06 چهارشنبه 12 آذر 1393
ناشناس در پاسخ به "منشی مطب" 
 ... مردم
۳۵ میلیون تومان در ماه کمه یا زیاد؟!
کدام کارمند نهادهای عمومی با مدرک دکتری سالس ۳۵ میلیون حقوق میگیره؟

حکمرانی با کفر می ماند
ولی 
با ظلم نه! پاسخ
10:52 چهارشنبه 12 آذر 1393
پزشک 
15:02 سه شنبه 11 آذر 1393
 
هزینه 5-10 دقیقه باز کردن چاه توالت منزل بنده : 90 هزار تومن!
درآمد یک ساعت جراح ارولوژیست با احتساب دو برابر بودن تعرفه تامین اجتماعی و خوش شانس بودن برای استخدام شدن در بیمارستان بزرگ و شناخته شده در پایتخت : 72 هزار تومن!
تخصص های غیرجراحی(داخلی ، اطفال، عفونی و ...) که تکلیفشون مشخصه.
پزشک عمومی در مراکز بهداشتی اطراف شهر با 15 سال سابقه کار ماهی 900هزار تومن!
بنده هم دستیار تخصصی و در آرزوی ماهی 800 تومن کمک هزینه تحصیلی که فعلا به دستمون نمیرسه!
دانشجو در پاسخ به "پزشک" 
 ... از دانشجوها و رزیدنت ها بیگاری میکشن میریزن تو جیب خودشون. واقعا ظلمه پاسخ
15:36 سه شنبه 11 آذر 1393
پزشک در پاسخ به "دانشجو" 
 ... در اینکه رزیدنت ها و اینترن ها در واقع کارگر ارزان قیمت نظام سلامت هستند شکی نیست ولی اگر دنبال عدالت هستید به من بگویید چرا یک چاه باز کن بعد از چند ماه دوره دیدن می تواند برای 10 دقیقه کار 90 هزار تومن هزینه بگیرد ولی یک متخصص بعد از 19 سال درس خواندن و طرح و سربازی اگر ساعتی 70هزار تومن بگیرد بی عدالتی است؟!
این درحالی است که مشخص است شما متخصص جراح را در یکی از بهترین بیمارستان ها بررسی کرده اید و شرایط برای خیل عظیم دانش آموختگان پزشکی اینطور نیست.


16:51 سه شنبه 11 آذر 1393
ناشناس در پاسخ به "پزشک" 
 ... پس با این حساب یک چاه باز کن ساعتی 540000 تومان درآمدشه ودرآمد اونم واقعا نجومیه پاسخ
20:35 سه شنبه 11 آذر 1393
دانشجو در پاسخ به "پزشک" 
 ... یک چاه باز کنی در روز چند تا چاه باز میکنه؟ چقدر از این پول تو جیب خودش میره؟ درآمدش ته برج چقدره؟
با این حساب چرا شما و همکارانتون نمیرید چاه بازکنی بزنید؟ نگو بخاطر خدمت به مردمه که اصلا باورم نمیشه. در ضمن این نرخ دوبرابر دولتیه. تو خوصوصی که دیگه واویلاست! پاسخ
08:42 چهارشنبه 12 آذر 1393
ناشناس در پاسخ به "پزشک" 
 ... توکه همش داری راس میگی قسم حضرت عباسو قبول کنیم یا دم خروسو؟ 80% تا 90% درآمد بیمارستانها فقط و فقط بین پزشکان اون بیمارستان تقسیم میشه بقیه اش اگه چیزی مونده باشه صرف خرید تجهیزاتو وسایل و تا حدودی کارانه برای بقیه پرسنل اعم از پرستار آزمایشگاه رادیولوززی نگهبان خدمات حسابدار و بقیه پرسنل پاسخ
17:28 سه شنبه 11 آذر 1393
ناشناس در پاسخ به "پزشک" 
 ... اولا این آمار مال 6 سال پیشه اون زمان اورولوزیست ساعتی 72 هزار تومن میگرفته که به نظرم باز این آمارو خیلی تعدیلش کردن خیلی بیشتر از اینا بوده الان سال 93 هستش تو خودت حساب کن ببین چقدر میشه برای 93.دوما تعرفه ها 5 برابر شده اینم داشته باش ببین رقم نجومی نمیشه؟؟ پاسخ
17:49 سه شنبه 11 آذر 1393
ناشناس 
15:24 سه شنبه 11 آذر 1393
 
سلام علیکم اگر به وضعیت اسفبار سیستم پرداخت در بیمارستانهای دولتی رسیدگی نشود ادامه این وضعیت مملکت را با چالش جدی مواجه خواهد کرد.
در مرحله اول طرح تحول k داخلی از 9100 ریال و فیزیو تراپی از 3500 ریال و بیهوشی از50000 ریال به 88000 ریال افزایش یافت.
در مرحله سوم ارزش کمی K بین 40 تا 500 در صد افزایش یافت و 1700 خدمت هم به آنها اضافه شد.و حالا اعلام کرده اند که اگر کسی مطب نرود 2k میگیرد.پیش بینی ها حاکی است پزشکی که قبلا با زیر میزی ،مطب و بیمارستان دولتی مثلا 30000000 تومان می گرفت حالا با این طرح دریافتی اواز بیمارستان دولتی بیش از 70000000 میلیون تومان خواهد شد.و مزید بر آن دریافتی تمام پزشکان اعم از ماهر و غیر ماهر به شدت افزایش یافته و این به معنی آن است که زیر میزی عملا به همه تعلق می گیرد و مردم مجبورند بدون در نظر گرفتن میزان مهارت پزشک و بدون اینکه حق انتخاب داشته باشند و بدون لحاظ کردن کیفیت کارو سواد و تجربه پزشک هزینه بالائی پرداخت نمایند.این در حالی است که این قشر اصلا نظارت پذیر نیستند. پیشنهاد میکنم به طور جدی این مسئله را پیگیری کرده و به سراغ اهل فن بروید
رضا 
16:08 سه شنبه 11 آذر 1393
 
يكي از عللي كه درآمد پزشكان متخصص بالا است اين است كه نسبت عرضه به تقاضا كم است لذا بهترين راهكار افزايش پزشكان متخصص در جامعه است اگر راهكاري انديشيده شود كه پزشكان عمومي حتي با هزينه شخصي بتوانند تخصص بگيرند اين مشكل به سادگي حل مي شود اگر و اگر دولت بر اساس نظر اقتصاد دانان و كارشناسان مديريت عمل كند اينكار به راحتي عملي است نمونه اش در جامعه افزايش وكيل و جلوگيري از انحصار در كانون وكلا براي تربيت وكيل مي باشد كه قوه محترم قضائيه با ماده 187 باعث افزايش وكيل در جامعه شد و از انحصار كانون وكلا جلوگيري كرد چون معمولا صنوف به منافع خودشان مي انديشند نه منافع جامعه همان برخورد با كانون وكلا بايد با دست اندركاران تربيت پزشك متخصص شود تا مانع افزايش پزشك متخصص در جامعه نشوند آنگاه با افزايش پزشكان متخصص آنگاه اين مشكل در ظرف حدود 5 سال حل خواهد شد و پزشكان دنبال بيمار مي دوند نه بيمار دنبال پزشك همانگونه كه در امر وكالت الان وضع اينگونه شده است
 
ناشناس در پاسخ به "ناشناس" 
 ... بله به تناسب نه بی تناسب یه متخصص بی تناسب با زحمتش و لیاقتش ماهانه تا 300/000/000 وبیشتر درآمدشه کجای این درآمد متناسبه پاسخ
22:16 سه شنبه 11 آذر 1393
ناشناس در پاسخ به "ناشناس" 
 ... کاملا فرمایشتون مورد تاییده پاسخ
02:19 چهارشنبه 12 آذر 1393
پزشک بی ادعا در پاسخ به "رضا" 
 ... دوست عزیز درهیچ کشوری عنوان پزشک عمومی وجودندارد۹انهم بمدت ۷ سال تحصیل!!.پزشکی عمومی نوعی تخصص است ومهمترین تخصص میباشدودربرخی کشورها پزشکی خانواده نام گرفته.مدت تحصیل پزشکی نیز ۴ سال است ومستقیما دانشجو بعداز۴سال وبدون نوشتن پایانامه وارد دوره تخصص براساس علاقه اش وبدون امتحان دستیاری(که باز درهیچ کجای دنیا چنین امتحانی وجود ندارد) میشود وبمدت ۴ سال تخصصش تمام میشودجمعا۸ سال.درحالیکه درایران۷+۴ یعنی۱۱سال طول میکشد وبیخودی جلوی وارد کارشدن پزشکان را عامدانه عقب میاندازیم.من پیشنهاد میکنم ۸۰ هزارپزشک عمومی مان را بدون امتحان دستیاری وارد دوره تخصص ۱.۵ تا۲سال پزشکی خانواده یاسایررشته ها براساس علاقه شان نمائیم وکشور را از این وضع نابسامان طبابت نجات دهیم وبا پرداخت حقوق ماهانه به پزشکان برای همیشه بساط پزشکی تجاری را برچینیم.ان شااله پاسخ
00:11 چهارشنبه 12 آذر 1393
دانشجو در پاسخ به "پزشک بی ادعا" 
 ... البته همه جای دنیا اینجوری نیست. اما مهمتر اینه که پزشک عمومی در جایگاه خودش قرار داره و به عنوان خط اول ارائه خدمت فعالیت میکنه و هم درآمد خوبی داره و هم هزینه اضافی رو دوش سیستم و مردم تحمیل نمیشه. اما تو کشور ما تا وقتی که قشر نازک پزشکان متخصص و ذی نفع در ارائه خدمت ، سیاستگذار هم هستند (که هیچ جای دنیا اینطوری نیست) پزشکان عمومی هیچ وقت جایگاه خودشون رو پیدا نمیکنن پاسخ
09:01 چهارشنبه 12 آذر 1393
پزشک عمومی در پاسخ به "پزشک بی ادعا" 
 ... پزشکان متخصص متاسفانه هم از پزشکان عمومی و هم از پرستاران وسایر کارکنان درمان حداکثر سواستفاده رو میکنند و از کار وزحمت پزشک عمومی و پرستار و بقیه بدون اینکه خودشون زحمتی چندانی بکشند بیشترین بهره برداری رو میکنند پاسخ
10:55 چهارشنبه 12 آذر 1393
ناشناس در پاسخ به "رضا" 
 ... مسئله اینه که کسانی برای نظام آموش پزشکی (و اصلا کل نظام سلامت) دارن تصمیم میگیرن که خودشون در بازار سلامت ذی نفع هستن. لذا هیج وقت نمیخوان بازارشون رو خراب کنن. نمونش امسال که ظرفیت پذیرش دانشجوی عمومی و تخصص رو کم کردن. پاسخ
08:58 چهارشنبه 12 آذر 1393
همراه بیمار 
17:39 سه شنبه 11 آذر 1393
 
چن روز پیش توی یکی از بیمارستانها یکی از افراد خانواده ام بستری شد تو سه روز اول اصلا پزشک وارد بخش نشد که ببینه چه خبره فقط دانشجوها و پرستارا تلفنی جواب آزمایش و وضعیت مریضا رو میگفتن به پزشک اونم تو مطب و خونه و .. از راه دور مریض رو درمان میکرد واقعا عجب داستانیه دو بار تلاش کردم پزشک رو پیدا کنم میگفتن مقیم هستش توی بیمارستانه همه جارو گشتم پرسیدم نتونستم پیداش کنم چن نفر هم مثل من دنبال پزشک بودن اونا هم موفق نشدن پزشک رو پیدا کنن.احتمالا پزشک توی مطب یا خونه مقیم بود
ناشناس در پاسخ به "همراه بیمار" 
 ... خوب عزیز من مقیم بوده و برای این مقیمی از شبی 250 تا 750 هزار تومان می تونه بگیره باز چون نمی خوایم اقای وزیر ناراحت بشه 500 هزار توان علاوه رباینکه هزینه ویزیت تلفنی هم براش حساب میشه 18000 تومان حالا اگر در اون روز 20 مریض داشته باشه درامدشو شما حساب کن حق هم داره فرصت نکنه از خونشون بیاد دیگه چه انتظاری داری ها راستی نظارت برعملکردش هم به عهده دوستش است پاسخ
09:03 چهارشنبه 12 آذر 1393
دانشجو در پاسخ به "همراه بیمار" 
 ... برای مقیمی که وظیفشونه وایسن شبی 500 هزار تومن اضافه میدن. روز تعطیل هم 700 هزار تومن. اگر هم بیان بیمارستان عموما میرن میخوابن و باز هم کار رو پرستار و دانشجو انجام میدن پاسخ
09:12 چهارشنبه 12 آذر 1393
محمد 
18:04 سه شنبه 11 آذر 1393
 

02:17 چهارشنبه 12 آذر 1393
ناشناس در پاسخ به "ناشناس" 
 ... من پزشک هستم ولی یکدست صدا ندارد وبا یک گل بهار نمیشود!برای اینکه حباب طبابت تجاری در ایران خیلی بزرگ شده وآموزش بیماران خیلی کم بوده وبیماران به حقوقشان آگاهی ندارند وسریعا یک عمل جراحی بیهوده را که فقط برای پول انجام میشود قبول میکنند.سرماخوردگی درمان ندارد آیا تابحال در رسانه ها براین مسئله تاکید شده ؟آنتی بیوتیک الکی .دگزامتازون چه بر سر این مردم خواهد آورد مثال ساده گرفتن آبمروارید به دلیل داروها مثلا همین دگزامتازون باعث شده بیماری آب مروارید که مال سالمندان است درجوانان بروز پیدا کرده است! دوست عزیز مصرف دارو مخصوصا داروهای تجویز شده در سرماخوردگی افتصاد کشور را تخریب میکند!ما مصرف دارویمان برابر مصرف داروی کل اروپا هست! پاسخ
09:51 چهارشنبه 12 آذر 1393
پزشک عمومی در پاسخ به "ناشناس" 
 ... واقعا حرفتون درسته یه بیماری که با دارو خوب میشه الکی جراحی میکنن چون پول جراحی رو بگیرن که خیلی بیشتره.یه عمل سرپایی مثلا بخیه ساده که نیاز به اتاق عمل نداره میبرن اتاق عمل که پول بیشتری بگیرن یه آزمایش یا تستی که اصلا لزومی نداره مینویسن که حق تفسیرو غیره بیشتری بگیرن ...کسی هم نمیتونه چیزی بگه اگه بگی میگه من متخصصم یا تو .اصلا چنان توهین میکنه که دیگه موی دماغش نشی پاسخ
13:41 چهارشنبه 12 آذر 1393
استاد دانشگاه در پاسخ به "ناشناس" 
 ... چون سیستم بهداشتی ما معیوبه فقط وفقط به پزشک اجازه تجویز دارو ،نوشتن آزمایش،تشخیص و...رو داده به یه دکترای پرستاری اجازه نمیدن حتی یه داروی ساده مثل سرماخوردگی رو تجویز کنه چون انحصار از دستشون خارج میشه و این تجارت پرسود تهدید میشه. حالا باین اوصاف چطور انتظار داری مردم به جای دیگه مراجعه کنن پاسخ
11:04 چهارشنبه 12 آذر 1393
رحیمی در پاسخ به "ناشناس" 
 ... چون مافیای پزشکی مجبورت میکنند که فقط پیش پزشک بری چون در ایران فقط به مهر پزشکی ارزش دادند پروفسور یکی از رشته های علوم پزشکی هم باشی مثلا میکروبیولوژی که دیگه جد اندر جد باکتری و ویروس و داروهای موثر بر اونها علایم بیماریهاشون...رو میدونه نمیتونه یک داروی ساده رو برای اینها تجویز کنه. پاسخ
11:13 چهارشنبه 12 آذر 1393
ناشناس در پاسخ به "محمد" 
 ... بنده به عنوان پزشک غیرمتخصص یک زمانی اینطور فکر میکردم ولی الآن اعتراف میکنم اشتباه میکردم. اگر کسی وافعاً نخبه باشد، باید یک عزم و اراده فولادی داشته باشد و به تناسبی که مشکلات بیشتر میشود تلاش خود را مضاعف کند. اگر جامعه نظر منفی نسبت به وی پیدا کنند باید سعی در اصلاح نظر جامعه با دور کردن ویژگیهای منفی از خود (یا طرد افراد و اشخاص مشکلساز) کند. اگر بنده که فرزند این آب و خاک هستم و با هزینه این کشور در دانشگاه دولتی تحصیل کرده ام بخواهم کشور را ول کنم (تحت عنوان واهی کسی قدر مرا نمیداند) چه کسی قرار است امور کشور را اصلاح کند؟
بله! کار بزرگ کردن مرد بزرگ (و ایضاً زن بزرگ!) میطلبد. افراد نق نقو دائماً بهانه میگیرند ولی نخبه واقعی نه تنها بهانه نمیگیرد، بلکه دیگران را هم به راه می آورد و مسیر را هموار میکند.
در مورد قدرشناسی از پزشکان هم بنده صادقانه عرض میکنم طی مدت تحصیل جز قدرشناسی و بزرگواری و احترام از مردم و بیماران و مراجعین ندیدم (کلاً یک دفعه با همراه بیمار در بیمارستان امیراعلم دعوا کردم که تقصیر خودم بود) و شرمنده عظمت روحی این ملت هستم.
در مورد افتخار آفرینی هم در مورد خودم صحبت میکنم (بالأخره بزرگانی هستند که فعالیت میکنند)؛ هر وقت یک درمان مؤثرِ، پروتکل درمانی یا داروی جدید، پروسیجر جدید یا وسیله یا روش تشخیصی-درمانی جدیدی ابداع کردم خودم را جزء افراد افتخارآفرین حساب خواهم کرد. مریض دیدن ارزشمند است ولی اگر روزی کاری مثل دانشمندان هسته ای یا موشکی (نظامی، فضایی) کردیم (از نظر ابعاد و تبعات راهبردی و پدافند غیرعامل)، آنوقت حرفمان حسابی است. پاسخ
21:40 سه شنبه 11 آذر 1393
یک دانشجوی دکترا در پاسخ به "محمد" 
 ... بحث این نیست که پزشکان خدوم نیستند یا زحمت کش نیستند، بحث عدم تعادل بین درامدها است! من دانشجوی دکترای پرستاری هستم یازده سال درس میخونم، باگرفتن دکترا نهایتا اونم تو مناطق محروم 4میلیون حقوقمه!توی بالینم هیات علمی هستم!!! ایا من خدوم نیستم؟ تازه خدمتمم به بیماراست ولی حقی در کارانه ندارم! ایا من درس نخوندم؟ من زحمت نکشیدم برای سه تا کنکور و قبولی توی بهترین دانشگاه کشور؟!!
به جواب این سوالات باید فکر کرد وگرنه من که خودم از بدنه کار درمان هستم سختی کارمون رو میدونم ولی بی عدالتی رو نمیتونم بپذیرم.
با سپاس پاسخ
21:40 سه شنبه 11 آذر 1393
رضایی در پاسخ به "محمد" 
 ... اولا توی خود پزشکی قابل رقابت با دنیا نبوده و نیستیم ولی در حوزه های نانوتکنولوژی بیوتکنولوژی داروسازی و..که جزو رشته های علوم پزشکی هستند بله جزو چند کشور اولیم ثانیا کی از کل دنیا برای درمان به کشور ما اومدن که ما نمیدونیم؟ثالثا پزشکای ما اگه میتونستن برن کشورهای دیگه و درآمد بیشتری اونجا کسب کنن میرفتن.مطلبی که روی سایته خوب بخون آقای طریقت گفته که درآمد یک چشم پزشک در ایران 200 برابر درآمد چشم پزشک در آلمانه پاسخ
22:25 سه شنبه 11 آذر 1393
ناشناس در پاسخ به "محمد" 
 ... میدونی چرا پزشکان زبردست زیاد داریم؟ چون تو ایران چیزی به نام حقوق بیمار نداریم. از بیماران نگونبخت به عنوان موش آزمایشگاهی استفاده. هیچ جای دنیا بیمار مفت برای یاد گیری و تحقیق مثل ایران وجود نداره.
درضمن برعکس سایر رشته ها که ما مهاجرت به خارج داریم پزشکان برای کسب درآمد و مهارت میان ایران، بارشونو میبندن بعد میرن اونور. پاسخ
09:17 چهارشنبه 12 آذر 1393
متخصص اعصاب داخلی 
18:13 سه شنبه 11 آذر 1393
 
من پزشک متخصص هستم و الان مجبورم کردن با حقوق 3 میلیون به یکی از شهرستانای کوچک جهت گذراندن دوران طرح برم .این ظلم نیست که ما رو مجبور میکنن بریم شهرهایی به انتخاب دولت زندگی کنیم؟ طرح تخصصی دورانیه که متاسفانه فقط برای تیم سلامت اجرا میشه . متاسفانه بزرگنمایی در کارانه ی پزشکان فاجعست و من در حال حاظر زیست ۱ میلیون کارانه میگیرم . در ازای استرس فراوان در بیمارستان و تحمل شب بیداریا در دوران سخت رزیدنتی . 
لطفا انصاف فراموش نشه
حسینی در پاسخ به "متخصص اعصاب داخلی" 
 ... اولا دورغ میگی دوما تو هنوز طرحی هستی یه سال طرحت تموم شد درآمدت میشه بالای 200/000/000 در ماه به عنوان یه آدم مطلع عرض کردم پاسخ
20:39 سه شنبه 11 آذر 1393
ناشناس در پاسخ به "حسینی" 
 ... من دروغ نگفتم شما متاسفانه همه رو مثل خودت میبینی پاسخ
02:16 چهارشنبه 12 آذر 1393
ناشناس در پاسخ به "متخصص اعصاب داخلی" 
 ... درامدت درماه اقای دکتر دردوران طرح حداقل 6میلیون تومان است پاسخ
06:26 چهارشنبه 12 آذر 1393
مریم 
20:44 سه شنبه 11 آذر 1393
 
به نظر من مجلس ورود کنه و تحقیق کنه ببینه قضیه چیه
ناشناس در پاسخ به "مریم" 
 ... اگر قرار است درامد به درس خواندن باشد من با مدرک دکترای بهذاشت که ارزش ان بالاتر از تخصص پزشکی است باید بیشتر از پزشکان درامد داشته باشم ولی در حال حاظر در امد من 200 برابر کمتر از متخصصین پزشکی است. دلیل ان پزشک سالاری در کشور است.درحالیکه بهداشت مقدم بر درمان باید باشد. پاسخ
21:50 سه شنبه 11 آذر 1393
دانشجو در پاسخ به "مریم" 
 ... مگه اون قشر نازک پزشکان متخصص به کسی اجازه تحقیق میده؟ پاسخ
09:21 چهارشنبه 12 آذر 1393
جواد 
21:06 سه شنبه 11 آذر 1393
 
وقتی خود وزیر یکی از علتهای اجرای طرح تحول رو قطع شدن زیر میزی اعلام میکنه که دو و نیم برابر شدن تعرف ها برابر با جبران مبالغ زیر میزی باشه معلومه در آمد پزشکان سر به فلک خواهد کشید.. اما سایر اعضای تیم درمان از این افزایش در آمد باید بی نصیب بمانند
علی 
22:15 سه شنبه 11 آذر 1393
 
مافیای پزشکی تمام کشور رو بلعیده. درسته که ما در بهترین شرایط یه میلیون بگیریم و پزشک ها چند صد میلیون
معلم 
23:54 سه شنبه 11 آذر 1393
 
یه معلم یک میلیون تومان حقوق ماهانه رو کجای دلش بزاره . خونه بخره ماشین بخره خرج خوراک وپوشاکش کنه چیکار کنه ؟ تو کشور آلمان پزشکان و مهندسین بخاطر پایین بودن حقوقشان نسبت به حقوق معلمان به صدراعظم کشور اعتراض می کنند. صدر اعظم آلمان درجواب بهشون میگه چطور میتونه حقوق شما از کسانی که شما رو تربیت کرده اند بیشتر باشه . هرکسی در هرشغلی که می خواهی باش . چه بانکی چه اداری و ... . شمایی که میگین شغل معلمی همش تعطیلاته و ... از همه ی شما دعوت می کنم یک روز شغل خود را با بنده عوض نمایید . فقط یک روز به کلاس اول یا هر پایه ی دیگری که توانستید درس بدهید آن وقت سختی کارمعلمی را می فهمید. کاش نصف ارزش پزشکا رو واسه ما قشر فرهنگی قائل می شدن .
ناشناس 
00:47 چهارشنبه 12 آذر 1393
 
متاسفانه اکثرکاد ر پزشکی در ایران پول شده همه چیزشان !قسم پزشکی را بعضی از پزشکان ظاهرا به پول میخورند!
ناشناس 
00:50 چهارشنبه 12 آذر 1393
 
من تیروئیدم کم کار است هرسه ماه که قرص میخورم باید برای آزمایش برم یعنی تا پارسال امسال را خبر ندارم دکتری که در بیمارستان رسالت تهران می نشیند35000 تومان ویزیتش است میروم دردفتر بیمه آزمایش تیروئید را مینویسد 35000 تومان میگیرد بعد پول آزمایش را میدم و آزمایش که حاضر میه باز 35000 تومان دیگر راستش چون بازنشسته تامین اجتماعی و حداقل بگیرهم هستم از پارسال میرم یک درمانگاه و پزشک عمومی آزکایش میده و همچنین دارو چون نمیتونم در عرض یک هفته باضافه پول آزمایش فقط70000هزارتومان ویزیت بدم!
یه هموطن در پاسخ به "ناشناس" 
 ... جانا سخن از زبان ما میگویی.میری پیش یه متخصص اول کار ورودی باید بدی سی چهل تومان یه آزمایش یه عکس یه تست مینویسه اونارو انجام دادی باید بیاری ببینه.باز اگه زرنگ بودی و یکجا همه جوابا رو بیاری فقط یه سی چهل تومان دیگه میدی.ولی اگه زرنگ نباشی جدا جدا بیاری واسه هر کدوم مجزا باید سی چهل تومان بدی آدم نمیدونه چی بگه پاسخ
11:24 چهارشنبه 12 آذر 1393
مهندس مملکت 
00:59 چهارشنبه 12 آذر 1393
 
بابا برید خداروشکر کنید...من مهندس ارشد بعد از یه عمر شاگرد اولی و درس خوندن تو امیرکبیر الان نشستم خونه بیکارم...به خدا به همون ماهی 1تومنشم راضیم اونوقت شما می نالید....خودتونو مقایسه کنید با بدبختای زرنگ تر از خودتون که از دبیرستان رفتن ریاضی خوندن و الان....
دانشجو در پاسخ به "مهندس مملکت" 
 ... مشکل از نحوه تربیت دانشجویان پزشکیه. از هموم اول همش دکتر دکتر میکنن هوا برشون میداره که تافته جدا بافته هستن. بعد انقدر تو این دوره تحصیل عمومی و رزیدنتی ازشون بیگاری می کشن بدون اینکه حقوق درست و حسابی بگیرن پول این بیگاری به جیب پزشکای متخصص میره. که همه ی امیدشون به اینه که تلافی این دوران رو بعد از فارغ التحصیلی در بیارن. شما از این آدم انتظار دیگه ای داری؟ پاسخ
09:29 چهارشنبه 12 آذر 1393
ناشناس در پاسخ به "مهندس مملکت" 
 ... حقیقتا بجه های ریاضی که جزئ نخبه ترین دانش آموزا هستند و بعدش هر رشته ریاضی در دانشگاه قبول بشند از تمام گرایشهای پزشکی سخت تره بهد از 10 یازده سال درس خوندن تازه باید دنیال کار بگردند ؟ ایا این عدالت است چند وقت پیش فارغ التحصیل دانشگاه شریف در رشته برق که رتبه تک رقمی هم داشت سراغ کار میگرفت. تازه اگه پزشکا میدونستند قراره معادل زیر میز گرفتن هایشان حقوقشان اضافه شود بیشتر از این زیر میزی می گرفتند. پاسخ
10:13 چهارشنبه 12 آذر 1393
دکتری مکانیک در پاسخ به "مهندس مملکت" 
 ... واقعا جای تاسفه که نخبه های سایر رشته ها دیده نمیشن فقط پزشک متخصص خودشو نخبه حساب میکنه و میگه درآمد ماهیانه چند صد میلیونی حقمه چون زحمت کشیدم هر موقع هم دلش خواست از مریض پول بیشتری میخواهد کی جرات داره نده پاسخ
11:30 چهارشنبه 12 آذر 1393
باقر سلیمانی 
01:01 چهارشنبه 12 آذر 1393
 
 

بله... رشته داخلی، اطفال، عفونی، پزشکی قانونی پول ویزیت باید بگیرن که هیچی نمیگیرن، ولی جراحیها بد در نمیارن (بد که چه عرض کنم، عالی درآمد دارن). بعدم شما وجدان داشته باش اصلاً میلیاردی پول دربیار. یک همکلاسی بنده تعریف میکرد در پاک دشت (شایدم رباط کریم دقیق یادم نیست) هر شب که میره کشیک حدود پونصد تومن میریزه تو دخل درمونگاه. چجور؟ برا مریضی که میاد حتماً حتماً 500 سی سی سرم نرمال سالین با ویتامین ب 1 مینویسه، تعرفه ها تو ذهنم نیست ولی جمعاً مثلاً از یک مریض common cold 50 هزار تومن میگیرن. این با دزدی مسلحانه فرقش چیه؟ بره با تفنگ تو خونه مردم یا از دیوار مردم بره بالا با این چه فرقی داره؟
شما بگو همه اینجوری نیستن... که من قبول ندارم تعداد آدمای اینجوری بیش از این حرفهاست؛ بر فرض محدودیت تعداد یک سؤال جدی اینجاست که چرا به یک همچین جایی رسیدیم؟ یک پزشک اینجوری خیلیه! اصلاً درست نیست بگیم در هر صنفی از این مسائل هست. در هر صنفی از این مسائل باشه توقع داریم خقش رو کف دستش بذارن، اونوقت به خودمون که میرسه میگیم نه اطبا خدوم هستند، تعمیم ندید... پاسخ
11:18 چهارشنبه 12 آذر 1393
محمدی در پاسخ به "باقر سلیمانی" 
 ... اینا رو هم اضافه میکردی تا مردم قدر شما رو بیشتر میدونستن:ممکنه تو سربازی یه سال اضافه خدمت بخوری،توی کنکور مریض باشی نتونی قبول شی پس دو سالم برای این اضافه می کنیم ،ممکنه تخصص رو نتونی تو چهار سال بگیری یه سال هم برو روش سرتو درد نیارم کلا ده سال هم اضافه کنیم تا رند دربیاد بشه 27 سال خوبه؟باز هم درآمد بالای 250/000/000 در ماه فکر میکنم خییییلی خیییلی زیاده براتون پاسخ
11:46 چهارشنبه 12 آذر 1393
ناشناس 
04:31 چهارشنبه 12 آذر 1393
 
سلام وتشكر از فارس نيوز عزيز به خاطر اينكه بالاخره به خود جرات داديد كه به موضوع درآمد كلان پزشكان متخصص در ايران پرداختيد و البته از اجحاف بزرگي كه در حق ساير كادر درمان همچون دستياران آموزشي دوره هاي تخصصي پزشكي(فلوشيپ ها و رزيدنت ها) ,پزشكان عمومي, كارشناسان پرستاري,كارشناسان جراحي اتاق عمل ,كارشناسان بيهوشي,كارشناسان تكنسين اورژانس 115,دانشجويان سال بالاي پزشكي و...كه بيشترين زمان را براي بيماران صرف ميكنند شده است و اين مهم آسيب جبران ناپذيري به بيماران عزيز وارد كرده و ميكند خصوصا وقتي پرستاران بدليل مشكلات عديده مجبور به كار در بيمارستانهاي مختلف ميشوند كيفيت كار آنها به شدت پايين آمده و همين امر نارضايتي جبران نلپذيري به بدنه سيستم درمان وارد ميكند چراكه پرستاران بطور شبانه روزي در كنار بيماران هستند و درآمد آنها به نسبت مسئوليتي كه با كمبود پرستار در كشور بر دوش آنها نهاده شده است بسيار پايين است و برعكس درامد پزشكان متخصص كه فقط روزي چند دقيقه بر بالين بيمار هستند و اغلب بصورت تلفني شرايط بيماران را از پرستاران جويا ميشوند گاها به چند صد برابر ميرسد. با اميد به ادامه ي اين راه
پزشک 
06:09 چهارشنبه 12 آذر 1393
 
باسمه تعالی
جای بسی خوشحالی است که این بحث مطرح شد جند نکته کلیدی جهت روشن شدن موضوع خدمتان عرض کنم

۱-تا وقتی که مدیریت وزارت بهداشت ونظام پزشکی دردست پزشکان متخصص است و وزارت بهداشت وآموزش پزشکی ازهمدیگرجدا نشوند وضع سلامت کشور رو به بدتر شدن است
۲-قبلا مردم دربخش دولتی ۳۰درصد پرداخت میکردند ولی امروز ۱۰درصد ولی ارزش ریالی ۳۰درصد ازارزش ریالی ۱۰درصد کمتر بود
۳- درامد پزشکان اروپا وامریکا ازپزشکان ایران بسیار کمتراست
۴-پزشکان نان حساسیت جان انسان را می خورند چون مردم برای حفظ جان خود حاضر به پرداخت هر پولی هستند درغیر این صورت درامد یک جراح دامپزشک وجراح پزشک نباید اختلافی داشته باشد حتی کار جراح دامپزشک ازنطر علمی ومهارت سختر می باشد
۵- فرمول عادلانه برای پرداخت حق الزحمه هرپزشک به ۴عامل بستکی دارد سطح تخصص وسطح مهارت ومدت زمان انجام خدمت وحساسیت و پیچیده گی خدمت که نباید برای بالاترین تخصص وبالاترین مهارت وحساس ترین خدمت ازساعتی ۴۰۰۰۰۰تومان بیشتر باشد و درامد هرپزشک اگر ازماهی ۳۰میلیون بیشتر شد باید مالیات های بالای ۵۰درصد تا ۱۰۰درصد مانند کشورهای غرب اعمال شود
۶-این سیستم تعرفه باید برای سایر رشته ها مانند وکالت ورشته های مهندسی هم لحاظ شود
۷-ازنظر طبقه بندی دانش هیچ دانشی ازدانش هسته ای مشکل تر نیست و در دانش هسته ای کسی به پای شهید شهریاری نمی رسید ببینید خقوق ایشان چقدر بوده است تا الگو همه سطوح فارغ تحصیلان رشته های مختلف باشد نباید اختلاف درامد بین دکترای متخصص ودکترای پزشک عمومی به بیش از۱۰۰برابر باشد درصورتی درخارج این اختلاف ۴۰درصد است ونباید اختلاف حقوق بین یک هیات علمی متخصص پزشکی ومتخصص ریاضی بیش از۸برابر باشد دراین صورت توسعه کشور ابتر می ماند
۸-بهترین روش برای تعرفه بندی این است ارزش نسبی خدمات براساس کا که جدیدا تالیف شده مبنا باشد ولی میزان کا براساس بودجه سلامت کشور معین شود اکنون کا دربخش دولتی برای جراحی دربخش خصوصی ۳۸۰۰۰تومان است که باید ۸۰۰۰تومان تقلیل یابد
یک پزشک دیگه در پاسخ به "پزشک" 
 ... آقا من واقعاً موافقم. حمایت خودم رو از حرفهای شما اعلام میکنم.
یک نکته هم اضافه کنم که یکی از همکاران ایراد میگرفت چرا آرایشگر این هزینه را دریافت میکند یک جواب ساده دارد که آرایش و پیرایش مو یک کار حیاتی و انحصاری نیست. اگر آدم به پزشک مراجعه کند قاعدتاً مجبور هست هزینه ها و امور تشخیصی و درمانی را بپذیرد چون باید به پزشک اعتماد کند، ولی مثلاً انسان میتواند به سلمانیی برود که پول کمتری میگیرد و نگرانی هم از جان خودش نداشته باشد (حتی میتوان در منزل موی خود را با ماشین تراشید). پاسخ
11:25 چهارشنبه 12 آذر 1393
احمد 
07:57 چهارشنبه 12 آذر 1393
 
اجازه بدید تا ماجرایی را برایتان تعریف کنم . من و یکی از دوستانم از دوران دبستان و راهنمایی با هم همکلاس و هم محله ای بودیم در دبیرستان من ریاضی خوندم و اون تجربی . در کنکور هم مهندسی دانشگاه .... و ایشون پزشکی دانشگاه .... در نهایت بنده تا مقطع دکترای مهندسی .... دانشگاه .... و ایشون تخصص .... از ... بنده در پروژه های متعدد ملی بودم و دوست خوبم در خدمتم مردم ولی با درآمد شخصی برای خودش، حالا بعد از حدود 7 سال کار ، من همه ثروتم، خانه و ماشینی است که در کل زیر 900 میلیون (و صد البته شاکرم به درگاه خداوند و راضی) و دوستم 6 میلیارد . دوستان پزشک عزیز، بی خودی نباید از یک رویه ظالمانه دفاع کنیم . همه چیز پول نیست، دینمان را به وطن و مردممان نباید فراموش کنیم .
ناشناس در پاسخ به "احمد" 
 ... دکتر احمد ... درود بر شرفت دعا میکنم خدای متعال توفیقات روزافزون بر شماها نصیب گرداند پاسخ
15:06 چهارشنبه 12 آذر 1393
حقوقدان 
09:10 چهارشنبه 12 آذر 1393
 
از منظر حقوقی و قانونی مسئولیت اجحاف به خیل عظیم بیماران و مردم رشید کشور در نظام بهداشت و درمان کشور به عهده تمامی مسئولین کشور خاصه شخص محترم وزیر بهداشت و درمان است .و هر ذیحقی می تواند از این بی عدالتی به مراجع قضایی و اداری ( نظام پزشکی) شکایت نماید .به راستی به کجا می رویم و آیا در برابر خداوند چه چگونه پاسخگو خواهیم بود.
ناشناس در پاسخ به "حقوقدان" 
 ... برای شکایت باید به نظام پزشکی شکایت کنی ،نظام پزشکی کیه خودشون ، کی رای میده خودشون ،کی اجرا میکنه خودشون ،در مورد رای ناعادلانه صادر شده به کی باید اعتراض کنی خودشون.وکیل خبره هم باشی نمیتونی از پسشون بربیای.چون همه اختیارات رو گرفتن دست خودشون پاسخ
11:55 چهارشنبه 12 آذر 1393
ناشناس 
14:07 چهارشنبه 12 آذر 1393
 
تا الان فقط یه برنامه چند دقیقه ای (ثریا) فقط در مورد تعرفه های بالای پزشکان متخصص اونم آخر شب پخش شد که اکثر مردم ندیدن ببینید چه غوغایی بپا شده پزشکان متخصص با تمام قوا تلاش میکنن اثر اون برنامه چن دقیقه ای رو که فقط در مورد تعرفه های بالای پزشکی بود رو از ذهن مردم پاک کنن.ببینید واکنشهای مردم رو.حالا اگه چند برنامه پخش بشه در مورد پزشکی که تو بیمارستان اصلا نیست ولی سی ثانیه فقط برای مهر زدن اونم چند روز بعد میاد ، جراحیهایی که لازم نیست ولی انجام میشه آزمایشاتی که لازم نیست ولی درخواست میشه،درمانهایی که لازم نیست ولی بخاطر k بالا انجام میشه، داروهایی که لازم نیست ولی تجویز میشه،کارهایی که میشه همون روز توی بیمارستان برای مریض انجام بشه ولی متخصص میگه فردا بیا مطب ،جراحیهایی که میشه تو بیمارستان دولتی انجام بشه ولی میگه برو فلان بیمارستان خصوصی میام اونجا عملت میکنم.... هزاران مورد اینچنینی..اگه برنامه هایی در این مورد از صدا وسیما پخش بشه و مردم بفهمن چی به چیه دیگه متخصص نمیتونه بخاطر پول بیشتر با جون مردم بازی کنه دیگه نمیتونه عمل جراحی رو بده یه دانشجو انجام بده و بگه بعد عمل مهر منو بزنین زیر پرونده در حالیکه خودش تو مطب یا بیمارستان خصوصی یا سر معامله ملکه.رییس نظام پزشکی نامه نوشته بود به رییس صدا وسیما و از ایشون به شدت انتقاد کرده بود که چرا اون برنامه ثریا رو پخش کردین .ببینید چقدر کارشون ایراد داره که یه برنامه چند دقیقه ای آخر شب رو هم اصلا نمیتونن تحمل کنن.همه مردم موظفن به این ظلمهایی که به بیماران میشه اعتراض کنن

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930911000772#sthash.7O1QLgH0.dpuf



:: برچسب‌ها: دزدی , انحصار , ظلم ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد وثوق
مسعود پزشکیان، عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: طرح تحول سلامت از ابتدا خلاف مسیر عدالت بود.پولهایی که دولت تزریق کرده قرار بود برای کمک به سلامت مردم مناطق محروم هزینه شود نه به جیب یک قشر خاص برود. در نسبت با درآمد سرانه، درآمد پزشکان متخصص در ایران بیش از 7 برابر در آمد پزشکان آمریکاست.
صراط: مسعود پزشکیان، عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: طرح تحول سلامت از ابتدا خلاف مسیر عدالت بود. پولهایی که دولت تزریق کرده قرار بود برای کمک به سلامت مردم مناطق محروم هزینه شود نه به جیب یک قشر خاص برود. در نسبت با درآمد سرانه، درآمد پزشکان متخصص در ایران بیش از 7 برابر در آمد پزشکان آمریکاست. 

برنامه این هفته «ثریا» در سیما با موضوع طرح تحول نظام سلامت و چالش های پیش روی این طرح با حضور مسعود پزشکیان وزیراسبق بهداشت و عضو فعلی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، حسین شمالی، نماینده دانشجویان بسیجی و محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار پخش شد 
 
مسعود پزشکیان، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به سوال مجری برنامه ثریا مبنی بر اینکه با توجه به اینکه در مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت به سر می بریم آیا رویه آن را در شرایط فعلی عدالت محور می دانید یا خیر، اظهار کرد: منابع مالی لازم برای اجرای طرح تحول سلامت پیش از این از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تخصیص داده شده است بنابراین منابعی که باید برای مردم درنظر گرفته شود در نظر گرفته شده است. 
 
پزشکیان با اشاره به اینکه یکی از منابع تخصیص داده شده، 10 درصد خالص هدفمندی یارانه ها است که در زمان دکتر احمدی نژاد و برخلاف میل دولت قبل مجلس آن را به تصویب رساند اما متأسفانه دکتر احمدی نژاد این قانون را اجرا نکرد. 
 
وی در همین زمینه با بیان اینکه مقرر شد که سال گذشته یک درصد از ارزش افزوده به این 10 درصد خالص از هدفمندی ها اضافه شود و در اختیار سیستم (وزارت بهداشت و درمان) قرار گیرد، افزود: در جلسه‌ای که این طرح عنوان شد دکتر نوبخت علی رغم مشکلات موجود با آن موافقت کرد که این موافقت نشان می‌دهد نگاه دولت در پرداخت منابع مثبت بوده و در حال حاضر هم 10 درصد و هم یک درصد ارزش افزوده از سوی دولت پرداخت می شود. 
 
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به صرف منابع موجود در راستای طرح تحول سلامت گفت: با این وجود در این شرایط و با اجرای این طرح همچنان عدالت برقرار نشده است. 
 
به گفته پزشکان بیمارستانهای مجهز مجهزتر شدند و مناطق محروم بدون امکانات ماندند. 
 
وی با اشاره به افزایش قیمت تمام شده و هزینه خدمات در مراحل اجرای طرح تحول نظام سلامت، بیان کرد: با افزایش قیمت ها رسیدگی به مناطق محروم با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد و این در حالی است که امکان تزریق بیشتر هزینه توسط دولت و مجلس به این سیستم نیست و از سوی دیگر افزایش درآمد در شهرهای بزرگ خالی شدن شهرهای کوچکتر را نیز به دنبال خواهد داشت. 
 
وزیر اسبق بهداشت همچنین با اشاره به اینکه در مصوبه مجلس آمده که هزینه یک درصد ارزش افزوده باید صرفاً برای مناطق محروم و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت صرف شود، بیان کرد: 10 درصد خالص هدفمندی یارانه ها را هم برای بیماران خاص و صعب العلاج و کسانی که در مناطق محروم هستند در نظر گرفتیم، یعنی اولویت برای کسانی بود که در مناطق محروم خدمت می کنند. 
 
پزشکیان افزود: اما نتیجه این طرح تاکنون این شد که بیمارستان های مجهز مجهزتر شدند و مناطق محروم بدون امکانات ماندند و پول به دست کسانی رسید که داراتر هستند و بیمارستان و شهری که داراتر است پول بیشتری را از این هزینه ها به خود اختصاص داده و می دهد. 
 
وی با اشاره به جلسات کمیسیون متبوعش در مجلس با وزارت بهدشت بر سر نحوه اجرای مناسب طرح تحول نظام سلامت گفت: بحث ما با وزارت بهداشت این بود که در قدم اول پول را بر اساس سرانه و جمعیت ارائه دهند و در واقع  باید هر جا که امکانات نداشت تجهیز می شد اما این کار دقیقا برخلاف این مسیر در حال اتفاق است. 
 
وی اضافه کرد: متأسفانه این روند هزینه تمام شده را بالا می برد و بی عدالتی را عمیق تر و مناطق محروم را با مشکلات بیشتری در گرفتن خدمات بهداشتی، درمانی پیدا خواهد کرد، در نتیجه با این روند طولی نمی کشد که دولت، مجلس، بیمه ها و مردم با چالش جدی مواجه می شوند. 
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین با ابراز تاسف از اینکه صدا و سیما منتقدین به این طرح را از مجموعه برنامه های خود حذف کرده و مدام مهمانانی به برنامه ها دعوت شدند که صرفاً از طرح مزبور تعریف کرده اند، تأکید کرد: واقعیت این است که اگر اطلاع رسانی بر اساس شواهد و مستندات علمی باشد اختلافی به وجود نمی آید و صدا و سیما باید بی طرفانه در نقد این طرح اقدام کند. 
 
پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت برای طرح تحول نظام سلامت سنگ تمام گذاشته است، عنوان کرد: هزینه های زیادی در این مورد صرف شده است بنابراین باید نظرات کارشناسی ارائه شود تا دولت در مسیر حرکت خود دچار اشتباه نشود البته معتقدم که باید فضایی ایجاد شود که  تا به دولت در این زمینه کمک شود. 
 
با طرح تحول در نظام سلامت در آینده عقب گرد خواهیم داشت 
 
وی افزود: در جلسات مختلف این موضوع را مطرح کردیم که کدام شواهد به ما نشان می دهد که از بیمارستان شروع کنیم بهتر است؟ همان طور که مقام معظم رهبری اعلام کردند که بر اساس شواهد اقدام کنید در حالی که همه شواهد عینی حاکی از این است که اگر از بیمارستان شروع کنید با شکست مواجه می شوید؛ خواست مقام معظم رهبری، دولت، قانون و وزارت بهداشت این است که پیشگیری در اولویت قرار گیرد اما همچنان درمان را اولویت قرار داده ایم. 
 
در بخش دیگری از برنامه این هفته برنامه مجری بیانیه ای را از بسیج دانشجویی علوم پزشکی کشور مبنی بر اعتراض به فاز سوم هدفمندی یارانه ها با عنوان 8 سوال کلیدی بسیج دانشجویی علوم پزشکی از متولیان نظام سلامت ارائه داد. 
 
این بیانیه توسط بسیج های دانشجویی علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران، شیراز، کرمان، سمنان، ارومیه، اراک، قزوین، بوشهر، هرمزگان به امضا رسیده است. پس از آن حسین شمالی به نمایندگی از دانشجویان بسیج دانشجویی در برنامه حضور یافت. 
 
حسین شمالی با ابراز خرسندی از ایجاد فضای مناسبی برای نقد در حوزه تحول نظام سلامت در رسانه ملی و توضیح درباره بیانیه قرائت شده بسیج دانشجویی اظهار کرد: قطعاً نظام سلامت کشور نیازمند یک تحول بود ولی تغییر تعرفه ها ما را به فکر فرو برد که این تغییرات بر چه اساسی اتفاق افتاده است و این روند حرکتی نظام سلامت باعث شد تا ما بیم عقب گرد در آینده را داشته باشیم. 
 
شمالی گفت: تعرفه های پزشکان 2.5 برابر شد و عملاً دیگر امکان رقابت بیمارستان دولتی با خصوصی وجود ندارد. 
 
وی افزود: در گام اول و دوم طرح تحول، انتقاداتی هم مطرح شد و در کنار خود مزایایی هم داشت اما در فاز سوم تعرفه های خدمات درمانی رشد عجیبی پیدا کرد. 
 
وی ادامه داد: این آمار و ارقام به صورت رندوم از سایت 1690 که وزارت بهداشت اعلام کرد به دست آمده است. در این فاز رشد تعرفه ها از 46 تا 200، 300 درصد افزایش داشته است و به طور میانگین 2.5 برابر شده و 150 درصد رشد داشته است. 
 
شمالی با رسم نمودار تعرفه های بخش دولتی و خصوصی را در سال 83 ارزیابی کرد و گفت: تا سال 83 تعرفه های بخش دولتی و خصوصی یکسان بوده است اما با واگذاری تعرفه های بیمارستان خصوصی به سازمان صنفی نظام پزشکی طی 2 سال تعرفه های بخش خصوصی 10 برابر شد و شکاف عمیقی بین تعرفه های بخش خصوصی و دولتی ایجاد شد که این روند ادامه داشت تا اینکه در آبان 93 گام سوم طرح تحول اجرا شد. 
 
وی در همین زمینه با بیان اینکه تعرفه های مزبور در گام سوم به شکل عجیبی افزایش پیدا کرد و روندی که می توانست در 10 سال طی شود یک شبه طی شد، اظهارکرد: افزایش تعرفه ها در بخش خصوصی به بهانه واقعی کردن تعرفه ها اتفاق افتاد و انتقاد ما به این شکاف ایجاد شده در تعرفه هاست. 
 
شمالی افزود: واقعی کردن تعرفه در بخش دولتی تا حدودی منطقی بوده ولی در این میان باید تعرفه ها در بخش خصوصی ثابت یا کمتر می شد. 
 
نماینده بسیج دانشجویی با بیان اینکه منشاء ناکارآمدی سیستم درمانی از همین شکاف در تعرفه هاست، یادآور شد: جناب وزیر سال گذشته اعلام کرد که با واقعی شدن تعرفه های بیمارستان دولتی می‌توانند با بیمارستان های خصوصی رقابت کنند اما شاهد آن هستیم که به همان اندازه که تعرفه های بخش دولتی رشد کرد تعرفه های بخش خصوصی هم دقیقاً به همان نسبت رشد کرد و این اختلاف نجومی تر شد که عملاً باعث می شود که بیمارستان های دولتی نتوانند با بیمارستان های خصوصی رقابت کرده و کیفیت لازم را ارائه دهند. 
 
گام سوم طرح تحول آثار مثبت گام اول را هم از بین برد 
 
وی با اشاره به اختلاف چشمگیر درآمد پزشکان با سایر شغل های جامعه و رشد آن طی 10 سال گذشته با نقد به اصول تعرفه گذاری و سیاست های توزیع درآمد، گفت: رشد درآمد پزشکان در نسبت با کارگران و معلمان بی سابقه است. 
 
وی با ذکر اینکه اختلاف بین تعرفه های بخش خصوصی و دولتی فقط باید در سود سرمایه و هزینه استهلاک باشد یعنی پزشک در بخشهای دولتی و خصوصی باید حق الزحمه یکسان دریافت کند. 
 
مسعود پزشکیان در واکنش به اظهارات مطرح شده به اشکال ماهوی این قضیه اشاره کرد و گفت: اگر همه طبق قانون عمل می‌کردند این مشکلات پیش نمی آمد، در واقع در نظامی که فاصله طبقاتی چند برابری وجود دارد یعنی بی عدالتی حاکم است که وقتی این فاصله و شکاف زیاد باشد کنترل غیر ممکن می شود. 
 
وی افزود: در حال حاضر خلاف قانون مجلس و دولت و قوه قضاییه با بیمه تکمیلی قرارداد 7، 8 برابری بسته اند که این خلاف قانون است. 
 
حسین شمالی در ادامه با اشاره به چگونگی تعریف ارزش خدمت با اشاره به تعریف ضریب k در کتاب ارزش نسبی سلامت پرداخت و گفت: ضریب k هر سال با توجه به نرخ تورم تعیین می شود؛ ارزش نسبی خدمت هم نرخ ثابت هر خدمت است که برای سنجش ارزش خدمات نسبت به کار گرفته می شود. 
 
وی با بیان اینکه گام اول طرح تحول سلامت پرداختی مردم در بخش بستری دولتی را از 30 به 10 درصد رساند که این یک اتفاق مثبت بود، بیان کرد: اما در مرحله سوم با 2.5 برابر شدن تعرفه ها پرداختی مطلق مردم نسبت به قبل 50 درصد افزایش پیدا کرد که در این میان هرچند پرداختی نسبی مردم از 10 درصد به 6 درصد کاهش پیدا کرد اما پرداختی مطلق افزایش داشت تا جائی که گام سوم به نوعی دستاوردهای گام اول را از بین برد. 
 
هزینه های بی عدالتی را مردم از جیب پرداخت خواهند کرد 
 
شمالی گفت: با توجه به این نکته که اگر فرض کنیم کل مبلغ در گردش نظام سلامت 50 واحد است 80 درصد آن متعلق به بخش خصوصی است در حالی که فقط 20 درصد خدمات در این بخش است. 
 
وی گفت: در گام سوم تعرفه ها 2.5 برابر شد قاعدتاً هزینه ها هم 2.5 برابر خواهد شد که پرداخت از جیب مردم در بخش دولتی همچنان 10 درصد است اما در بخش خصوصی که عمده پرداخت مردم از جیب در آنجا صورت می گیرد پرداخت مطلق مردم بیش از 2 برابر افزایش پیدا کرده است. 
 
وی با بیان اینکه در رسانه ها مدام این موضوع مطرح می شود که این افزایش تعرفه ها به هیچ عنوان بر دوش مردم نخواهد بود، عنوان کرد: اما با توجه به منابع این هزینه ها از محل مالیات بر ارزش افزوده ، افزایش قیمت حامل های انرژی مثل بنزین ، از محل افزایش حق بیمه ای که مردم پرداخت می کنند و نیز بودجه دولتی و مرحله دوم هدفمندی یارانه ها که قرار بود یارانه ها افزایش پیدا کند و این اتفاق نیفتاد و در عوض برای بخش سلامت هزینه شد بنابراین همه این موارد و بی عدالتی ها در نهایت از جیب مردم کسر خواهد شد. 
 
پزشکیان گفت: این بالا بردن تعرفه ها وقتی در بخش های دیگر پول بیشتر می دهند کم کم مناطق محروم را خالی از پزشک خواهد کرد. 
 
وی افزود: با این وجود حتی بسیاری در بیمارستان ها بخش دولتی را برای رفتن به بخش خصوصی ترغیب کرده‌اند که این رسماً خلاف قانون است. 
 
پزشکیان ادامه داد: تجربیات بیانگر این است که همیشه پولی که دولت ها هزینه می کنند به نفع کسانی است که داراتر هستند. 
 
وی تصریح کرد: مشکل بر سر بی پولی نیست مشکل در حال حاضر نبودن عدالت است و این در حالی است که در سایر کشورها این قبیل هرینه ها از مالیاتی که افراد پردرآمد پرداخت می کنند تامین می شود. 
 
پزشکیان ادامه داد: در نسبت با درآمد سرانه، درآمد پزشکان متخصص در ایران بیش از 7 برابر در آمد پزشکان آمریکاست. 
 
وی در ادامه با اشاره به یک مطالعه موردی دستمزدها در یک بیمارستان تامین اجتماعی گفت: در یک بیمارستان اگر حقوق یک دستیار یا کارگر یا پرستار را یک واحد در نظر بگیریم، یک پزشک ارولوژی 26 برابر، پزشک زنان و زایمان 31 برابر، پزشک چشم 30 برابر، پزشک گوش و حلق و بینی 32 برابر، جراح قلب 38 برابر، ارتوپدی 49 برابر، و جراح مغز و اعصاب 65 برابر وی حقوق می گیرند. 
 
پزشکیان در رابطه با این منحنی گفت این نمودار آینه تمام نمای بی عدالتی در نظام سلامت کشور است. 
 
شمالی با اشاره به مقایسه ساعتی همین نمودار گفت: حال اگر درآمد یک دستیار را ساعتی هزار تومان در سال 87 وکارگر را ساعتی 1200 تومان و پرستار را ساعتی 4 هزار تومان در نظر بگیریم یک پزشک ارولوژی ساعتی 72 هزار تومان، پزشک زنان و زایمان 84 هزار تومان، پزشک چشم 97 هزار تومان، پزشک گوش و حلق و بینی 87 هزار تومان، جراح قلب 103 هزار تومان، ارتوپدی 132 هزار تومان، و جراح مغز و اعصاب 170 هزار تومان حقوق می گیرند. 
 
شمالی در ادامه با اشاره به نمودار دیگری که در مجله اشپیگل قید شده است و نسبت درآمد پزشک متخصص با درآمد سرانه هر کشور را مقایسه کرده است گفت: در آلمان حدود 2 برابر درآمد سرانه میانگین درآمد پزشک های متخصص را در بر می گیرد و در آمریکا درآمد یک پزشک متخصص 5 برابر درآمد سرانه کشور است در حالی که در ایران درآمد پزشک های متخصص بیشتر از 37 برابر درآمد سرانه کشور است. 
 
بیشترین درآمد متعلق به پزشکانی است که شیفت شب در منزل خواب هستند 
 
در بخش دیگر برنامه محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار و عضو شورای عالی نظام پرستاری به میهمانان برنامه اضافه شد و در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر چرایی اعتراض پرستاران به طرح تحول سلامت اظهار کرد: زیرساخت این طرح سست و غیر قابل اطمینان است چرا که این طرح را بر اساس طرح کارانه که خود یک طرح سرانه است استوار کردند که در دهه هفتاد آوردند و به شدت تبعیض آمیز است و طرح کارانه یک طرح ناکارآمد است. 
 
وی با توضیح نحوه درمان یک بیمار گفت با شرایط کنونی در بیمارستان ها بسیاری از متخصصان فقط به خاطر اسم شان حقوق کلانی می گیرند در حالی که در پروسه درمان اصلاً شرکتی ندارند. 
 
شریفی مقدم ادامه داد: این فقط مختص به شیفت صبح نیست و در شیفت شب که بسیاری از اساتید اصلا حضور ندارند هم همینجور است. 
 
دبیر کل خانه پرستار با اشاره به اینکه این به دلیل اشتغال همزمان بسیاری از متخصصان در بخش خصوصی است گفت: با تعرفه‌های کنونی 65درصد هزینه را به متخصصی می‌دهند که شب در منزل خوابیده است، 5درصد به حساب دانشگاه واریز شده، 10 درصد متعلق به بیمارستان و 20 درصد به تیم پرستاری و باقی عواملی است که 90 درصد کار را انجام داده اند. 
 
300 پزشک در کشور داریم که در ماه یک میلیارد تومان درآمد دارند 
 
شریفی مقدم با بیان اینکه در نسخه اصلی کتاب " ارزش نسبی خدمات کالیفرنیا " این طرح بسیار طبقاتی و پر اشکال بود، گفت: این طرح از سال 70 مطرح شد اما هر بار به دلایلی اجرایی نشد و در واقع بیشترین کار در این طرح بر دوش پرستاران است چرا که در تمام مراحل بستری تا درمان یک بیمار این پرستاران هستند که حضور دارند . 
 
شریفی مقدم همچنین با اشاره به اینکه گاهی مشکلات پزشک عمومی، پزشکان اطفال و پزشکان روان از پرستاران بیشتر است، بیان کرد: در بیمارستان ها اختلاف دریافتی حقوق پرستاران و و پزشکان به حدی است که گاهی این رقم به 200 تا 300 برابر می رسد که به عنوان مثال در یک بیمارستان، اگر پرستار 200 هزار تومان دریافت کند؛ دریافتی پزشک قلب در همان بیمارستان 20 میلیون تومان است. 
 
وی در ادامه با بیان اینکه بعد از اجرای طرح تحول سلامت وضعیت به این شکل است که اگر در قبل اختلاف درآمد پزشک و پرستار 19 میلیون 800 هزارتومان بود: هم اکنون تعرفه پزشکان را 2.5 برابر کرده‌اند و درآمد پزشک به مرز 50 میلیون رسیده در حالی که درآمد پرستاران را فقط قول داده‌اند که دو برابر خواهند کرد که اگر در آینده رخ بدهد هم نهایتاً 400 هزار تومان می شود که با یک اختلاف 49 میلیون و 600 هزار تومانی مواجه هستیم و این به دلیل غلط بودن پایه تصمیم گیری و طرح زیر بنایی است. 
 
در ادامه مجری برنامه به نقل از ندیمی یکی از نمایندگان مجلس گفت: 300 پزشک در کشور داریم که درآمدشان در ماه بالغ بر یک میلیارد تومان است و نزدیک به 2 برابر هم دریافتی حدود 500 میلیون تومان در ماه دارند؛ این قشر نازکی از جامعه پزشکی است که همه جامعه پزشکی را تحت الشعاع قرار داده است و این موارد مسائل جدی است که باید به آن پرداخته شود و در آمد یک میلیاردی غیر قابل باور است. 
 
طرح تحول دولت را در آینده با چالش درگیر خواهد کرد 
 
مسعود پزشکیان نیز با اشاره به الگوبرداری از نظام سلامت سایر کشورها اظهار کرد: در گام اول باید بدانیم که قرار است از کدام کشور الگوبرداری کنیم. چرا که پیروی از یک طرح خود به خود عدالتی را بین پزشکان با پزشکان و پزشکان با مردم ایجاد خواهد کرد و به اعتقاد من این افزایش هزینه های تمام شده در طرح تحول سلامت دولت را با چالش درگیر خواهد کرد. 
 
وی افزود: دولت پول خیلی زیادی را در یک سال گذشته به نظام سلامت تزریق کرده است و این فعلاً به عنوان یک مسکن عمل می کند ولی اگر این درد بروز کند خودش را بدتر از این نشان خواهد داد که در حال حاضر تزریق پول و تامین منابع ظاهرا یک رضایتمندی ایجاد شده است. 
 
پزشکیان در ادامه  با بیان اینکه کسی قصد ندارد ارزش کار پزشکان را کم جلوه دهد، خاطرنشان کرد: بحث بر سر این است که باید عدالت در جامعه پزشکی برقرار شود و نباید با این بی عدالتی افسار گسیخته مواجه باشیم. 
 
اختلاف در آمد پزشک و پرستار در ایران 100 تا 300 برابر است
 
محمد شریفی مقدم  نیز در همین زمینه با بیان اینکه نباید اختلاف درآمد پزشکان با اقشار دیگر تا این حد مشهود باشد، گفت: در جامعه پزشکی هم نباید اختلاف درآمد پزشک و پرستار زیاد باشد و این اتفاقی که در ایران در حال رخ دادن است در هیچ جای دنیا وجود ندارد. 
 
وی با بررسی آمار اختلاف درآمدی بین پزشکان و پرستاران 60 کشور در دنیا گفت: در آمریکا دریافتی پزشک 3 برابر پرستار، در استرالیا 2.6 برابر، در فرانسه 1.5 برابر، در عربستان 3/1 برابر است ولی متاسفانه این اختلافات درآمد پزشک و پرستار در ایران بین 100 تا 300 برابراست در حالی که ما این الگو را از کشور ترکیه برداشته ایم و این اختلاف درآمد پزشک و پرستار در این کشور 2.4 برابر است. 
 
وی افزود: اگر طرح تحول نظام سلامت از این کشور الگوبرداری شده است چرا در بخش پرستاری الگو برداری نشد؟ نظام سلامت مجموعه تیم بهداشت و درمان سراسر کشور است نه یک تیم خاص. 
 
شریفی مقدم ادامه داد: هدف از اجرای طرح تحول نظام سلامت افزایش خدمات بهتر به مردم بود اما در حال حاضر میزان خدمات و کیفیت کاهش پیدا کرده است. 
 
وی متذکر شد: در حال حاضر در نظام سلامت ما سیاست گذار، برنامه ریز و گروه ناظر یک عده خاصی هستند و نباید نحوه مدیریت ها به این شکل باشد. 
 
تمام گام های طرح تحول در نظام سلامت مشکل دار است 
 
پزشکیان در مورد پیگیری های صورت گرفته در مجلس گفت: ما در مجلس در جلسات کمیسیون و جلسات با وزیر پیگیر هستیم که دولت قانون را اجرا نکرده است و پولی که باید خرج مناطق محروم و بی عدالتی ها می شد خرج یک عده خاص شده است. 
 
مقصودی، مجری برنامه در ادامه با اشاره به گزارش پخش شده در برنامه گفت: این حجم زیرمیزی که هم اکنون نیز شاهد آن هستیم خود نشانگر این است که استدلالی که می گفت اگر درآمد پزشکان بیشتر شود مشکل زیر میزی حل می شود از ابتدا غلط بوده است. 
 
پزشکیان در مورد علل به نتیجه رسیدن طرح تحول نظام سلامت علیرغم تلاش ها و هزینه های صرف شده، بیان کرد: تلاش های زیادی شد که همه اقشار از یک کیفیت و رفاه نسبی در بخش سلامت بهره مند شوند یکی از دلایلی که این طرحها اجرایی نشد عمل نکردن به قانون بود در واقع تمام این دعواها به دلیل نحوه سیاست گذاری هاست. 
 
پزشکیان همچنین درباره سخنان مجری که گام سوم طرح تحول نظام سلامت را مشکل دار عنوان کرده بود بیان کرد: این طرح از ابتدا مخالف عدالت بود و تمام گامهای آن مشکل دار است و نباید مشکلات را به گام سوم تقلیل داد. 
 
مجری برنامه نیز گفت: مهمترین نکته این است که ما معتقدیم درآمدهای نجومی و اختلافات عجیب و غریب بین اقشار مختلف جامعه پزشکی نباید باشد.
 
منبع: فارس


:: برچسب‌ها: درآمد نجومی پزشکان , عدالت اجتماعی , هدر رفتن بیت المال , انتخاب رشته فقط پزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد وثوق
تنها قشری که توان شکایت از کمدین‌ها و ایجاد دردسر را ندارد، همان «سالمندان» هستند و البته مشخص نیست اگر این سوژه به متن تبدیل شود، چقدر قابل مقایسه با کیفیت هفت قسمت سریال «اتاق عمل» است؛ هفت قسمتی که بر اساس پیگیری «تابناک» از کمدی باکیفیت و متفاوتی برخوردار بوده و یادآور روزهای اوج این کارگردان است.
کد خبر: ۴۶۳۸۶۸
تاریخ انتشار:۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵-05 January 2015
 
 
تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «اتاق عمل» به کارگردانی مهران مدیری هفته‌های متمادی است که متوقف شده و این توقف علتی به جز اعتراض برخی مسئولان ارشد حوزه سلامت و پزشکی ندرد؛ اعتراضی که این پرسش را پیش می‌آورد آیا «کمدی»، نوعی «توهین» است که همه اقشار درصدد هستند تا از گزندش در امان بمانند؟

به گزارش «تابناک»؛ قرار بود بازگشت مهران مدیری به تلویزیون با «اتاق عمل اتفاق بیافتد. مجموعه‌ای 90 قسمتی با متوسط زمان 40 دقیقه برای هر قسمت که نگاهی کمیک به اتفاقات رخ داده در یک بیمارستان داشت و طبیعتاً در چنین لوکیشنی، سوژه اصلی پزشکان، پرستاران و تا حدودی بیماران بودند و مدیری در همین چارچوب، هفت قسمت از مجموعه‌اش را در لوکیشینی که تماساً ساخته طراح دکور بود، تولید و آماده پخش کرد.

اما به یک باره، ورود برخی مسئولان ارشد حوزه سلامت در پروسه تولید این سریال و تاکید بر اینکه «این مجموعه نباید جایگاه پزشکی کشور را تحت الشعاع قرار دهد»، عملاً سریال «اتاق عمل» را متوقف کرد، به ویژه آنکه مهران مدیری چنین ملاحظاتی را در ساخت کمدی تازه در نظر نگرفته بود و طوری ننوشته بود که به هیچ پزشکی برنخورد، چرا که اساساً هیچ فیلمسازی نیست که بتواند ادعا کند فیلم کمدی ساخته و به هیچ کس برنخورده است!

این‌گونه بود که تولید سریال مهران مدیری همزمان با تغییرات در سطح مدیریت رسانه ملی متوقف شد و اکنون نیز سلسله جلساتی درباره سرنوشت «اتاق عمل» در جریان است. رویکردهایی نظیر بازنویسی متن این کمدی مطرح شده اما ظاهراً این رویکرد مورد تاکید قرار گرفته که ساخت سریالی با چنین ملاحظاتی، خروجی‌اش یک کمدی بی‌خاصیت خواهد شد که کارنامه مدیری را بیش از پیش تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

«پزشکان» هم خط قرمز کمدی‌ مهران مدیری شدند!

بر همین اساس ایده تغییر «اتاق عمل» به «اتاق سالمندان» مطرح شده که اگر این ایده قطعیت یابد، باید بیش از پیش برای فیلمساز این کشور متاثر شد، چرا که ظاهراً در کمدی‌ها به ویژه کمدی‌های شبانه تلویزیونی، کاراکترها نباید حرفه خاصی داشته باشند و حتی اسامی‌شان نیز می‌تواند دردسرساز شود و بهتر است نام و نام خانوادگی مشخص نداشته باشند و اساساً شاید کمدین واقعی شخصی باشد که بتواند در چنین فضایی کمدی بسازد!

ظاهراً تنها قشری که توان شکایت از کمدین‌ها و ایجاد دردسر را ندارد، همان «سالمندان» هستند و مدیری به همین دلیل سراغ سوژه بی‌حاشیه «سالمندان» رفته که البته مشخص نیست اگر این سوژه به متن تبدیل شود، چقدر قابل مقایسه با کیفیت هفت قسمت سریال «اتاق عمل» است؛ هفت قسمتی که بر اساس پیگیری «تابناک» از کمدی باکیفیت و متفاوتی برخوردار بوده و یادآور روزهای اوج این کارگردان است.

مهدی ژوله، خشایار الوند، الهه زارع‌نژاد و... تیم نویسندگی این سریال را شامل می‌شوند که این گروه زیر نظر مهران مدیری فعالیت می‌کنند اما فعلاً این تیم باید صبر کنند تا تکلیف نهایی این مجموعه مشخص شود و تا آن زمان، سریال «سلطان» به عنوان جایگزین «اتاق عمل» در کنداکتور تلویزیون قرار گرفته و پخش می‌شود.

سیامک انصاری‌، سپند امیرسلیمانی‌، علی اوجی،‌ لیلا ایرانی‌، پوریا ایرائی‌، شراره ارمغانی‌، تینا اسدی‌، بهناز توسلی‌، فرزانه تفرشی‌، فلامک جنیدی‌، جوانه دلشاد‌، سید جواد رضویان، آذین رئوف،‌ سحر ذکریا‌، نادر سلیمانی‌، ماندانا سوری‌، شادان شهیدی‌، یوسف صیادی‌، الکیا عبدالرزاقی‌، گل‌ناز عباسی‌، مهران غفوریان‌، رضا فیض نوروزی‌، نیما فلاح‌، شبنم فرشادجو،‌ عارف لرستانی‌، علی لک پوریان‌، مهران مدیری‌، دریا مرادی دشت‌، رضا نیک خواه‌، رامین ناصر نصیر‌، سام نوروزی‌، سحر ولدبیگی‌، محمدرضا هدایتی‌، فاطمه هاشمی‌، ساعد هدایتی از بازیگران سریال طنز «اتاق عمل» هستند.


:: برچسب‌ها: درامد های نجومی پزشکان , سرافراز شجاع باش , ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 دی 1393 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد